Thursday, August 13, 2015

Perseu îngenuncheat



 Mă urc în mașină să merg să văd spectacolul dat anual de fiii cruzi ai lui Perseu, deasupra capetelor noastre. 
An de an, lumea nici nu știe ce se petrece. An de an trec pe langa chipuri reci de oameni preocupați de treburile lor, care nu știu - pe care nu îi interesează - unde ne aflăm.

0

Nu știu încotro mă îndrept. Sper să găsesc vreo parcare, vreun loc întunecat de popas pe marginea drumului. 
Puteam să fac dreapta aici.
Sau aici.
Fir-ar să fie! Nici nu mă mai uit după drumuri spre câmp. Dacă nu le-am văzut ziua, dacă nu știu că urmează, nu am nicio șansă să le văd la timp. Caut parcări. Sau un drum secundar pe care să merg mai încet.

Uite! Perfect!

0

Greieri. Mulți greieri. Unul e chiar nervos; aproape că îmi vine să îmi cer scuze că l-am deranjat.

0

Sper să nu vină nimeni... de ce-am venit singură?
Pentru că nu am nimic de spus nimănui, de fapt.
Uite! (O fractiune de secunda, nimic mai mult. Departe de centrul câmpului meu vizual, a apărut o liniuță; pentru o fracțiune de secundă.)
 
1

Mi-e puțin frică.
De ce nu ești aici?
De ce ai fi?

1

Ne uităm la aceleași stele.
Colega mea e în Vamă. Spunea că ea se va uita în sus de pe plajă. O sun.
Vorbim ca fetele.
Zgomot?
Merg să verific.
Nu e nimic. Mă întorc să mă sprijin de mașină.
Începe să mă doară gâtul, dar nu mă întind pe-aici. Nu știu cum e, de fapt, pe jos.

Oau! (Asta a fost cu totul altceva. Exclam la telefon, ca un copil. Ea nu a văzut nimic. Oare a mai văzut cineva? Dâră lungă de lumină. Mijlocul s-a stins primul, capetele s-au stins concomitent. Ciudat.)

2

Închid telefonul. Nu cred că mai stau mult. Am văzut despre ce era vorba și devine din ce în ce mai ciudat locul acesta.

3
Stelele se uită la mine. Aș putea să jur că mă privesc.

4

Cassiopeia pare să stea comod. O salut cu un surâs; noi ne știm de mult. 

5

Parcă n-aș pleca înainte de 12. Dacă se întâmplă ceva mai interesant? 6

6

OK. Șase stele căzătoare. Îmi ajung pentru o singură seară. Nu mi-am pus dorințe. Am tot ce îmi trebuie, iar dacă e să primesc ceva în plus, vreau să cred că am meritat - nu că am forțat mâna vreunei zeități a bucăților de materie cosmică.

A fost o seară interesantă.
Aveți grijă de voi!


No comments: